Implementarea strategiilor TIC centrale în educaţie
Implementarea
strategiilor centrale TIC în domeniul educaţiei înseamnă asigurarea faptului că
măsurile sunt puse în funcţiune şi ajung la publicul ţintă. Astfel, în învăţământul
din majoritatea ţărilor europene, instituţiile sunt implicate în implementarea
acestor strategii.
TIC în relaţie cu participanţii la procesul educaţional
TIC ajută la creşterea
adaptabilităţii sistemului educaţional la mediu. Din acest punct de vedere, el
are un impact asupra relaţiilor dintre instituţia de învăţământ şi comunitatea
educaţională mai largă, părinţi, autorităţi locale, firme şi asociaţii, etc.
Totuşi, cei care oferă şi cei care primesc educaţie sunt cei mai afectaţi.
Profesorii:Adoptate mai întâi în viaţa
de zi cu zi şi apoi, treptat, în lumea educaţiei, s-au dezvoltat alte mijloace
de comunicare a informaţiilor, diferite de clasicele cărţi.
În orice caz, introducerea TIC în sistemele
educaţionale necesită în principal şi în primul rând o clarificare a rolului profesorului. Rolul jucat de anumite metode şi resurse didactice, şi
deci de TIC, în procesul predării şi învăţării, pare a fi din ce în ce mai
important, şi susceptibil de a provoca schimbări în sarcinile specifice ale
profesorilor. Accesul
la surse de informare şi cunoaştere mai extinse şi mai variate face cu atât mai
mult necesară prezenţa, alături de copii a unui profesor care pune în
perspectivă, informaţiile culese.
Elevii: Marea
majoritatea a celor care se pronunţă în favoarea încorporării TIC în procesele
educaţionale atrag atenţia asupra numeroaselor avantaje pentru elevi : accesul
la surse numeroase şi variate de informare, respectul pentru ritmul individual
de învăţare, o mai mare autonomie şi, în anumite cazuri, faptul că este mai
bine să înveţi folosind facilităţile
TIC decât având contact cu profesorii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu