Loto Polonia

joi, 9 ianuarie 2014

TIC în relaţie cu procesul educaţional

Implementarea strategiilor TIC centrale în educaţie
Implementarea strategiilor centrale TIC în domeniul educaţiei înseamnă asigurarea faptului că măsurile sunt puse în funcţiune şi ajung la publicul ţintă. Astfel, în învăţământul din majoritatea ţărilor europene, instituţiile sunt implicate în implementarea acestor strategii.


TIC în relaţie cu participanţii la procesul educaţional

TIC ajută la creşterea adaptabilităţii sistemului educaţional la mediu. Din acest punct de vedere, el are un impact asupra relaţiilor dintre instituţia de învăţământ şi comunitatea educaţională mai largă, părinţi, autorităţi locale, firme şi asociaţii, etc. Totuşi, cei care oferă şi cei care primesc educaţie sunt cei mai afectaţi.
Profesorii:Adoptate mai întâi în viaţa de zi cu zi şi apoi, treptat, în lumea educaţiei, s-au dezvoltat alte mijloace de comunicare a informaţiilor, diferite de clasicele cărţi.
În orice caz, introducerea TIC în sistemele educaţionale necesită în principal şi în primul rând o clarificare a rolului profesorului. Rolul jucat de anumite metode şi resurse didactice, şi deci de TIC, în procesul predării şi învăţării, pare a fi din ce în ce mai important, şi susceptibil de a provoca schimbări în sarcinile specifice ale profesorilor. Accesul la surse de informare şi cunoaştere mai extinse şi mai variate face cu atât mai mult necesară prezenţa, alături de copii a unui profesor care pune în perspectivă, informaţiile culese.

Elevii: Marea majoritatea a celor care se pronunţă în favoarea încorporării TIC în procesele educaţionale atrag atenţia asupra numeroaselor avantaje pentru elevi : accesul la surse numeroase şi variate de informare, respectul pentru ritmul individual de învăţare, o mai mare autonomie şi, în anumite cazuri, faptul că este mai bine să înveţi folosind facilităţile
TIC decât având contact cu profesorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Retete Culinare | Retete Culinare Romanesti